Finns kreativitet i kassar?

Varje objekt och subjekt har kreativa  omslag, inslag och predikat.
Handla till en middag börjar som ett rutinmässigt mönster mellan hyllor och i gångar,
1 liter mjölk står på hyllan med ett känt gammalt budskap, nyttigt.
1 pkt smör sida vid sida med sina konkurrenter och lyckliga kor på väg till fabriken.
……Tom hylla !  tittar igen …lika tomt. Autopiloten kör på tomgång runt brödhyllan
för att åter konstaterar att planen spruckit…..tanken masar igång
hm helt nytt recept, byta delar ….googla!

Den projicerade insikten om problemet kan sägas vara att
ICA har dålig koll på sitt lager eller inköp …usch va dåligt!
Den introjekta insikten om problemet kan sägas vara att,
bestämt måste genomföras……så de så!

Bättre fly än …..och byta avdelning!

Rotgrönsakerna för tanken tillbaka till inbjudan.
Rimmar mina ambitioner med gästernas förväntningar?
Det är nya bekantskaper och jag ville göra ett gott intryck med en festligt meny,
som tv-kocken inspirerat till, hm kanske lite krångligt!

Näsan styr stegen till fruktdisken som pumpar en sockerklaviatur
och bjuder upp till dans, friska färger, mineralrika tankar fördubblas med speglar,
tillsammans med andra kunder som skapar stilleben i sina kundvagnar.

Persilja för sjutton gubbar …o brysselkål ……..nu vet jag!

Insikten om problemet och den kreativa fruktmiljön skapar
nya tankar och beslut som formar korgens innehåll,
betalas och packas ner i en bärkasse som lämnar butiken.

Copyright © 2014 Charlotte Camitz All rights reserved